29 Mart 2016 Salı

"Mamanitos" acil durum anında evde 8-18 aylık ufaklıklar için gıda takviyesi denemeleri




Hola,

Bu sabah rüyamda bir bebekle uğraşırken uyandım. Çocuk kimin di neydi hatırlamıyorum ama kucağımda hafiften mızırdanıyordu.  Ve Sebenitos SAD kafasıyla evde şimdi bi bebekle yalnız kalsam ne yapardım diye düşünmeye başladım. Üstelik benim karnım  açtı. Efenim bir bebek evdeki doğal malzemelerle nasıl doyurulabilirdi? Ve ben ne kadar egzantrik bir kahvaltı hazırlayabilirdim kendime?
Hemen işe koyuldum. Evde organik süt, tereyağı, mısır unu, tam buğday unu,  pekmez ve taze muz vardı. Bir tencere aldım ve...

Ne Lazım?

2 bardak süt
2 yemek kaşığı tuzsuz süzme peynir 
1 bardak mısır unu 
1 bardak tan buğday unu
1 büyük tahta kaşık tereyağı 
1 çay bardağı pekmez
2 adet Anamur muzu

Peki Ne Yapmak Lazım?

Bir tencerede yağı erittim. Peyniri de koyup onun da erimesine  izin verdim. Daha sonra pekmezi de koyup biraz koyulmaya bıraktım.  Pekmez, peynir ve yağ macun kıvamına yaklaşınca, unları ekleyip helva gibi tel tel olana kadar çevirdim.  Sonra aynen helva yapar gibi devam edip, soğuk sütü ekleyip karışımı bir beş dakika karıştırarak pişirdim. İyice koyulaşıp, fokurdamaya başladığında kaşığı çekip 2-3 dakika da öyle pişmesine izin verdim. Son işlem olarak muzları içine atıp,  mixer ile parçaladım.  
Bir parça soğuduktan sonra ılık ılık yenmesi çok keyifli, besleyici bir bebek maması ve tabii ki bizim için de hafif bir muhallebi vardı ortada.

Afiyet, Bal ve Şeker
SAD
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder