7 Şubat 2016 Pazar

Pancaaree




Ciao Bellas,

Bugün size pancarla yapabileceğiniz en basit salatamsı işlerden, benim uydurduğum bir versiyonu anlatacağım. Yani sadece 10 dakkikada balık ya da etin yanında garnitür olabilecek basit bir lezzet bu... ;)

Ne Lazım?

5-6 adet haşlanmış Pancar

Bir buçuk Limon

Soya Sosu

Zeytinyağ

İsteğe göre bir iki diş Sarımsak ve birkaç şap maydonoz



Peki Ne Yapman Lazım?

Soya sosu çok yoğun bir lezzet olduğu için genelde pek az şeyde kullanırım. Pancar Ağıza bulaşan ama değişik baskınlıkta bir tada sahip, kök sebzegillerden olduğu için, soyanın ona yakışacağını az çok kestirdim ve işe koyuldum. Bu iki dominantı ferahlatmak için de tabii ki limon kullandım.

Pancarları salalık patates şeklinde doğruyoruz. Yarım limonu da aynı şekilde doğruyoruz. Üzerine soya sosu, bir adet limon suyu ve zeytinyağını bir kapta çırparak, pancarları ve doğranmış limonların bir kısmını içine atıp iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız "şeyi" servis tabağına aldıktan sonra, kalan limon dilimlerini üstüne rastgele yerleştirip sofraya götürebiliriz. Limonların bir kısmını ayrırmamın sebebi, hepsinin pancarın kırmızı rengine bulanmasını istememem. Üstte kalan birkaç parça sarı limon salataya görsel olarak ayrı bir tat katıyor. Haa! limonları kesinlikle yiyin! Soya sosu ve pancarın aromasıyla müthiş bir hal alıyor.

Ben bunu yaparken sonrasında dışarı çıkacağım için sarımsak koymak istemedim ama, bir iki diş sarımsağı incecik halkalar halinde doğrayıp karşıma eklediğinizde çok daha leziz bir tat elde ediyorsunuz. Ve yine sunuşun harika görünmesi için birkaç sap maydonoz kıyıp, üzerini renklendirebilir siniz.


Afiyet, bal ve şeker...

SAD

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder