30 Aralık 2015 Çarşamba

Pepparkaor yanı salaş lor etkisi


Merhaba ülkemiz ve şehrimiz yoğun kar yağışı altındayken, ben de size yogun lor tadı etkisi sunmak istedim. Papperakekor ile mükemmel eşlik ettiğini önceden belirtmek isterim. ;)
 Papperakekor tarifini internette kolayca bulabileceğiniz, ve bir uyduruk olmadığı için onun tarifini burada vermeyeceğim. Gelelim şimdi Salaş Lor Etkisi'nin tarifini.  Ben fotoğrafta daha az bir ölçü kullandım. Size vereceğim tarif 6-8 kişilik toplar çıkartabilir.

Ne Lazım?
100 gr tuzsuz  kaşar loru (normal lordan bir parça dahan yağlı olup, tereyağına yakın bir tadı var)
Bir avuç kuş üzümü
İki dolu çay kaşığı tarçın
Bir paket bitterin yarısının rendelenmiş hali yada bir avuç damla çikolata
Ba


Peki Ne Yapmak Lazim

Kaşar lorunu bir 15 dakika buzlukta tutup çıkarttın. Böylece lor daha kolay şekil alacaktır. Ben bu sefer pek uğraşmayıp daha dağınık toplar elde ettim. Tatlı da adını buradan aldı zaten. Buzluktan çıktığınız lorunu çukur bir kaba alın. Tarçın, bitter çikolata ve kuş üzümünü lorunu üzerine ekleyip, hepsini bir bulamaç elde edinceye kadar karıştırın. Diğer yanda düz bir servis tabağının tabanına bal dökün. İki kaşık yardımıyla yahut elinizle elde ettiğiniz bulamaça yuvarlak bir şekil verip, bal koyduğunuz tabağa dilediğiniz şekilde yerleştirin. Topların üstüne biraz daha bal gezdirin ve bir yarım saat toparlanması için dolapta tutun. Bu süre zarının sonunda, tatlımız Papperakekorların yanında servise hazırdır efendim.

Afiyet, bal ve şeker.  ;)

Herkese lezzetli yıllar dilerim.

1 yorum:

  1. afiyet olsun seben Abla.. by the way we love your çiğ köfte... still waiting to eat them again.

    YanıtlaSil